Zdrowej jesieni! - rozwiązanie konkursu

O żadnej porze roku grzyby, warzywa i owoce nie smakują tak jak jesienią. Teraz obfitują w najcenniejsze składniki. Na przykład dynia zawiera duże ilości beta-karotenu, witaminy C, wapnia, żelaza, fosforu i potasu. Najsmaczniejsze jesienią jabłka działają oczyszczająco i korzystnie wpływają na pracę jelit. O grzybach słyszy się rożne opinie, jednak są dobrym źródłem soli mineralnych, m.in. fosforu i potasu (kurki mają dużo białka).

Warto sięgać po skarby jesieni, sezonowe odżywianie powinno być dla nas jak najbardziej naturalne. Tak jak w czerwcu chętnie sięgamy po truskawki, tak jesienią najbardziej wartościowe są śliwki, gruszki i jabłka.

Ciekawa byłam co najchętniej przyrządzacie na jesienne długie wieczory i bardzo miło się zaskoczyłam - otrzymałam sporo zgłoszeń ze zdrowymi przekąskami, niektóre z załącznikami w formie apetycznych zdjęć. Wszystkie osoby, które zostały wybrane, zostały o tym poinformowane mailowo, a nagrody zostaną przekazane drogą pocztową.



Już niebawem będę wypróbowywać jesienne przekąski, bo jesień szybko minie i nastanie zima (brrrr), ale jeszcze póki trwa, to starajmy się korzystać z jej darów. Już niedługo zrobię owocowe i warzywne chipsy, zobaczymy - może mi się uda (jeśli nie, to nie było tematu, hehe), o takie jak Oli (zdjęcia powyżej).

Kopytka Dzikowca Mariki już wypróbowałam, troszeczkę modyfikując przepis (dodałam mąkę pełnoziarnistą i wyszły mi takie bure, ale w smaku super. Nawet mój mąż, który nie lubi dyni, kopytka zjadł ze smakiem). Na dynię postawiła też Alicja, która nadesłała przepis na rozgrzewającą dyniową zupę i to był także dobry wybór :)

Kiedyś na pewno zrobię też pasztet z cukinii według receptury Ilony, bo cukinia jest jednym z moich ulubionych warzyw. Wygląda obłędnie, ale bardziej mnie ciekawi jak smakuje :)


Bardzo mi się spodobały paczuszki z awokado Ewy. Nigdy nie zawijałam nic w papier ryżowy, a przekąska wygląda świetnie (i pewnie też świetnie smakuje). Ciekawa jestem jak na tak przyrządzone awokado zareagują domownicy, póki co - cieszę sobie oko.



Omlet fitness Moniki, a także witaminowe batoniki Anety pełne pysznych i zdrowych bakalii oraz zdrowego błonnika również znalazły się wśród zwycięskich przekąsek.

Bardzo dziękuję wszystkim za zadanie sobie trudu i wzięcie udziału w konkursie. Żałuję, że nie miałam większej ilości nagród do rozdania. Jestem naprawdę mile zaskoczona, że tak wiele osób zdrowo się odżywia. Dziękuję także za dobre słowa skierowane pod moim i mojego bloga adresem, bo jest naprawdę miło dowiedzieć się, że robię coś pożytecznego i potrzebnego.

Przy okazji, skoro już piszę posta, to dodam jeszcze informacyjnie, że zaczęłam korespondować z Biuletynem CUKRZYCA wydawanym przez Polskie Stowarzyszenie Diabetyków i od listopada 2012 prowadzę kącik DietoLogiczny. Jeśli ktoś z Was jest diabetykiem i/lub otrzymuje biuletyn, to zapowiadam (ostrzegam?) że tam też piszę :)

Pozdrawiam serdecznie i w okresie przeziębień i grasujących wirusów życzę Wam zdrowej jesieni!

Etykiety: ,